Αναζήτηση
  • Despina Moustaka

Σύγκλιση τροχών

Εμείς εδώ στο ΚΤΕΟ ελέγχουμε την σύγκλιση και είναι η μόνη γωνία ευθυγράμμισης του αυτοκινήτου που μπορεί να ελεγχθεί στα μηχανήματά μας. Δείτε παρακάτω τι είναι η σύγκλιση τροχών και ποια η χρησιμότητά της.


Βλέποντας το όχημα από ψηλά, επεκτείνουμε τις νοητές ευθείες των τροχών του ίδιου άξονα. Αν αυτές τέμνονται σε κάποιο σημείο σχηματίζουν την γωνία toe. Αν το σημείο αυτό είναι εμπρός από τον άξονα των τροχών, τότε οι τροχοί έχουν toe-in (σύγκλιση), ενώ, στην αντίθετη περίπτωση, toe-out (απόκλιση). Και τα δύο μεγέθη μετριούνται σε χιλιοστά, αλλά και σε μοίρες, που εκφράζουν τη διαφορά μεταξύ της απόστασης του εμπρός και πίσω τμήματος των τροχών του ίδιου άξονα.



Όταν το αυτοκίνητο κινείται οι δύο τροχοί του ιδίου άξονα θα πρέπει να είναι παράλληλοι (σύγκλιση 0). Επειδή όμως, ανάλογα με την κατασκευή και την γεωμετρία του αυτοκινήτου, κατά την κίνηση οι τροχοί έχουν την τάση ελαφρώς να “ανοίγουν” ή να “κλείνουν”, η προβλεπόμενη σε ακινησία toe για κάθε αυτοκίνητο είναι άλλοτε θετική (σύγκλιση), άλλοτε αρνητική (απόκλιση) και άλλοτε 0.



Απόκλιση από τις προβλεπόμενες τιμές έχει σαν συνέπειες: Αστάθεια (“ψάρεμα”) του αυτοκινήτου κατά την κίνηση, αυξημένη και ανομοιόμορφη φθορά του πέλματος των ελαστικών λόγω τριβής (μεγαλύτερη φθορά στο εξωτερικό μέρος όταν υπάρχει αυξημένη σύγκλιση – στο εσωτερικό μέρος όταν υπάρχει απόκλιση – και λαθεμένη θέση του βολάν του τιμονιού.


Πηγή: https://www.caroto.gr/